субота, 26. децембар 2020.

Крист Гегај: ДЕЛЕГАТ САМ СВИХ КОЈИ ЖИВЕ НА КОСОВУ

 

INTERVJU - VREMEPLOV

Povodom tri decenije od obnavljanja političkog pluralizma na prostorima bivše SFRJ, ovde ćemo objavljivati izbor intervjua sa sagovornicima koji su, od kraja osamdesetih do početka dvehiljaditih godina, obeležili politički život na ovim prostorima.

Intervjue je vodio Cvijetin Milivojević, a prenosimo ih u izvornom sadržaju i originalnoj redakcijskoj opremi, onako kako su premijerno publikovani. Do sada, na ovom mestu, objavljeni intervjui: dr Dragiša Buca Pavlović (iz 1990. godine), Radmilo Kljajić (iz 1990), Krist Gegaj (1990)

 

„Борба“, 6.7.1990.

Крист Гегај, једини Албанац који је дошао на јучерашње заседање Скупштине Косова:

ДЕЛЕГАТ САМ СВИХ КОЈИ ЖИВЕ НА КОСОВУ

Својом „декларацијом“ делегати Албанци нанели су велико зло албанској народности и аутономији покрајине. Уверен сам, без обзира што се могу десити разне непријатне ствари, да ће победити разум
На јучерашњу, легално заказану седницу свих већа Скупштине САП Косова, дошао је један једини делегат албанске народности. То је Крист Гегај, делегат ПК СК Косова у Покрајинској скупштини. Пристао је да у изјави за „Борбу“ каже неколико речи о својој одлуци.
-Дошао сам, јер сам добио редован позив, потписан од стране председника Скупштине Ђорђа Божовића и оверен печатом Скупштине. Ја сам делегат и кад нисам спречен неким веома важним пословима, морам да учествујем у раду Скупштине.
Али, нису дошли Ваши сународници?
- То је ствар сваког од њих. Свако зна  зашто није дошао и многи ће, кад дође време, рећи зашто и уз чију помоћ нису дошли на седницу.
Значи ли то да их је неко спречио?
- То нисам рекао. Међутим, нешто је по среди када нико од њих није дошао. Уосталом, чули сте, прича се свашта. Људи нису од челика и многи су принуђени да раде то што раде.
Ви, ипак, нисте поклекли?
- Ја сам делегат кога су, као и све делегате, бирали припадници свих народа и народности на Косову. Дакле, делегат сам свих који су дали глас за мене, а не само делегат Албанаца. И као такав сам овде.
Шта кажете на то што су делегати албанске народности пре три дана донели „уставну декларацију“ о проглашењу Косова – „републиком“?
- Одговор су добили на овој седници. Више је него видљиво да су велико зло учинили албанској народности и аутономији покрајине. Тако искључиве ствари, које немају основа у Уставу, морају да се, нажалост, заврше овако.
Како гледате на даљи ток развоја ситуације?
- Уверен сам, без обзира што се могу десити разне непријатне ствари, да ће победити разум, да ће предузете мере врло брзо дати резултате и да ће људи схватити да је све што се предузима, нужност и у њиховом интересу.
Дакле, надате се бољим временима?
- Свакако. Да не верујем у то, не бих био овде. Свима на Косову мора бити јасно да је последњим акцијама на Косову угрожен територијални интегритет Југославије и Србије. Тако нешто није могуће. Једноставно, игноришући све остале који живе на овим просторима. Косово није ничија прћија. Сви који у њему живе имају право на њега. Уверен сам, без обзира на све опасности које вребају, да ће мере које се предузимају имати делотворно дејство и да ће врло брзо показати да нису уперене против Албанаца, већ против оних који заговарају сепаратизам.
Цвијетин Миливојевић
(Напомена: Према изворима портала Удружења новинара Србије, Крист Гегај који је, од 1997, био уредник у програму РТВ Приштина на албанском језику, убијен је у Истоку, септембра 1999. године, три месеца по доласку међународних снага на КиМ)

Нема коментара:

Постави коментар