петак, 25. март 2022.

U Srbiji izlazi iz frižidera, a nas GLEDA S BILBORDA: Vučićeva predizborna kampanja postala regionalna

 "Mir, stabilnost, Vučić" – predizborni je slogan Srpske napredne stranke - Aleksandar Vučić, koji se ovih dana "smiješi" građanima i u Bosni i Hercegovini, i to ne samo u Republici Srpskoj, kako bi mnogi očekivali, već i Federaciji BiH.
Predizborna kampanja u Srbiji za predsjedničke i parlamentarne izbore, koji će se održati u nedelju, 3. aprila, a na kojima se, ponovo, za mjesto predsjednika kandidovao i Aleksandar Vučić, preselila se ovih dana i u BiH.
Lider SNS i njen kandidat za predsjednika Aleksandar Vučić, nakon što se „okušao u ulozi sportskog trenera, zatim psihologa, i na kraju izlazio iz frižidera, noseći raznorazne poruke građanima Srbije“, odlučio je da kampanju proširi i van granica te države.
“Mir, stabilnost, Vučić” samo sa tekstom, a zatim nakon 30-ak sekundi i sa fotografijom srpskog predsjednika na LED ekranu, prvo se moglo vidjeti u neposrednoj blizini stadiona “Bilino Polje”, u centru Zenice, a kasnije i na više lokacija u Banjaluci.
Ovi bilbordi odmah su izazvali oprečne reakcije javnosti, a mnogi su upitali zbog čega se predsjednik Srbije odlučio na ovaj potez.
Posebno čuđenje izazvao je bilbord u Zenici s obzirom na to da na području tog grada živi jako mali broj Srba. Prema popisu stanovništva iz 2013. godine, u Zenici je živjelo tek oko 2.400 Srba.
Zbog čega Vučiću trebaju bilbordi u BiH? Da li zbog toga što mu je potreban svaki glas da bi osigurao pobjedu, ili je, pak, riječ o još jednom domišljatom marketinškom potezu?
Politički analitičar iz Beograda, Cvijetin Milivojević, ističe da bilbordi u BiH, u stvari, pokazuju da je Vučiću svaki glas bitan. Ocjenjuje da Vučić, prvi put za 10 godina vlasti, nije siguran u svoju apsolutnu pobjedu.
– Vučić vjeruje da će pobijediti, ali smatra da će ovaj put biti malo ozbiljnija konkurencija nego ranije, pa mu je zato svaki glas bitan. On je, inače, čovjek koji strahovito vodi računa o svakom glasu i bukvalno se angažuje, lično, čak i na izborima u mjesnim zajednicama u Srbiji. Sjećam se da je SNS izgubila dvije mjesne zajednice u Novom Sadu i to je bila frka, kao da je izgubila vlast u državi – ističe Milivojević za Srpskainfo.
On kaže da bilbordi u Banjaluci i ne trebaju čuditi, ali da jeste neobično to što se Vučić odlučio i za bilborde u Zenici, gdje ne živi ni 2.500 Srba, od kojih vjerovatno tek mali broj ima izborno pravo u Srbiji. Za Banjaluku stvar je, ističe Milivojević, potpuno jasna, jer tu ima jako mnogo glasača i u ovom gradu će biti otvoreno jedno glasačko mjesto za izbore u Srbiji.
– Zanimljivo je da uopšte nema bilborda opozicije iz Srbije ili opozicionih poruka u BiH. S druge strane, u Srpskoj imate dosta političkih stranaka, i vlasti i opozicije, koje faktički u ovoj izbornoj kampanji otvoreno navijaju za Vučića i SNS, pa su se u nekim gradovima počeli pojavljivati bilbordi koji nisu direktno promotivni, ali jesu indirektno – navodi Milivojević.
Dodaje da se na tim bilbordima mogu pročitati poruke tipa „Vučiću, hvala za sve što si učinio za Srpsku“ i slično, što jeste, takođe, jedna vrsta indirektnog poziva da se glasa za njega.
Komunikolog Mladen Bubonjić iz Banjaluke ističe da je ovo samo jedan u nizu domišljatih političkih marketinških poteza Aleksandra Vučića u smislu pokazivanja vidljivosti.
– Ne znam da li u Zenici ima potencijalno dva glasača, tako da ne vidim neki logični potez da se reklamira u tom gradu, osim nekog političkog marketinga, u smislu da bude vidljiv i pokaže da je sveprisutan u javnom prostoru susjednih zemalja – ističe Bubonjić.
Smatra da se ovim želi ukazati ne toliko na sveprisutnost Srbije, koliko Vučića, čiji je osnovni politički kredo sveprisutnost u javnom mnjenju i da pokaže da je neizostavni faktor i u regionu.
PO UZORU NA ERDOGANA
Da se predizborna kampanja prelije u druge države i nije neka novost u svijetu politike. Cvijetin Milivojević podsjeća da je za vrijeme predizborne kampanje u Turskoj, prije par godina, bilo bilborda s likom predsjednika Redžepa Tajipa Erdogana i njegove stranke čak i u Sarajevu. Erdogan je, kaže on, pokušao čak da organizuje i predizborni miting u Njemačkoj, ali je morao odustati od toga.
– Slično se u BiH dešava i kada su izbori u Hrvatskoj, tako da ovaj Vučićev potez i nije nikakva novost ili nešto što treba čuditi javnost – ističe Milivojević. (www.srpskainfo.com, EuroBlic, Snježana Karić, 25.3.2022)

Нема коментара:

Постави коментар