четвртак, 17. март 2022.

Trudnica i njezin suprug na TV-u vide Vučića i komentiraju: ‘Joj, evo ga opet‘! Jeste li vidjeli predsjednika Srbije kako iskače iz frižidera? Pogledajte snimku, evo priče o svemu

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić i njegov PR tim stručnjaka odlučili su Vučićeve mane pretvoriti u njegove prednosti u predsjedničkoj kampanji koja završava 3. travnja, kad se u toj zemlji održavaju predsjednički izbori.
Vučićev je protukandidat bivši načelnik Glavnog štaba srpske vojske, umirovljeni general-pukovnik Zdravko Ponoš, rodom iz Golubića kod Knina, iza kojega će stati oporba u Srbiji. Vučićeva Srpska narodna stranka, kojoj je on na čelu, vrlo je ozbiljno shvatila predizbornu predsjedničku kampanju i snimila je treći spot u nizu koji promovira Vučića, te je u te svrhe do sada potrošila oko 600 tisuća eura.
Osim primanja raznih delegacija, sportaša, gospodarstvenika, posjeta raznim mjestima, gdje se otvara i jedna vodovodna crpka, Vučić je u Srbiji poznat i kao čovjek koji doslovce iskače iz paštete, kojega ima svagdje bez neke posebne potrebe i razloga. Vučića je opozicija prozvala “trovačem javnog prostora” i “gušiteljem oporbe”, a ovaj je spot njegova autoironična gesta na sve te prozivke.
Radnja spota odvija se u stanu jedne mlade obitelji. Trudnica i njezin suprug na televiziji vide Vučića i komentiraju: “Joj, evo ga opet ovaj.” Zgrožena svime, trudnica odlazi do kuhinje i komentira: “Strašno, samo što još iz frižidera ne iskoči.” U tom trenutku otvara frižider, iz kojeg Vučić zaista iskače i pruža joj teglu kiselih krastavaca. “Oprostite. Ali važno mi je da doprem do svakog građanina Srbije. Puno je toga ostalo za napraviti, potrebno nam je još cesta, još pruga, tvornica. Ako se ne varam, dobili ste i subvenciju za rješavanje stambenog pitanja. E, kad svi u Srbiji budu imali mogućnosti koje danas imate vi, nećete me toliko viđati.
Trudimo se da to bude što prije. Do tada upamtite, ako ostanemo ujedinjeni s tim ciljevima pred sobom, jedina granica su naši snovi”, odgovara Vučić zbunjenoj trudnici i vraća se natrag u frižider. ž
Potom suprug pita je li stavila pitu u pećnicu, a ona odgovara obraćajući se zapravo Vučiću: “Hvala ti, ali nemoj, molim te, iz rerne.”
Jedan od najuglednijih izbornih savjetnika, Krešimir Macan, odmah nam je rekao da iza ovog Vučićeva spota, kao i nekih prethodnih, stoji jedan Židov.
– To je Aron Shaviv, međunarodni politički strateg i PR stručnjak koji je za Vučića već radio predizbornu promidžbu na prethodnim predsjedničkim izborima 2017. godine. On je autor onoga spota “Ima li pilota u avionu”. U spotu se pilot i kopilot svađaju tko će voziti avion i putnici se zbog toga primjetno uplaše. Tada se Vučić, koji je putnik u avionu, probudi jer pilot i kopilot zapravo bacaju avion slijeva nadesno u zraku, te kaže da bi to mogla biti situacija iz najgorih noćnih mora.
“Naša zemlja, kao i ovaj avion, povjerena je na upravljanje dvojici ljudi, predsjedniku i premijeru. I ako ta dva čovjeka vode državu u različitim smjerovima, nećemo moći održati stabilan kurs koji sada imamo”, rekao je Vučić. Iako su kritičari spominjali da je to trash priča, da akteri u spotu izgledaju kao da ih je netko priveo, spot je imao veliki odjek.
I ovaj novi spot postigao je učinak čim vi i ja o njemu razgovaramo u Hrvatskoj. A u Srbiji je učinak još bolji. Shaviv u svim svojim spotovima ozbiljnu priču pretvara u zabavu i to uvijek kod ljudi ima prolaz. Vučić u Srbiji i bez ovoga ima najveće šanse jer kontrolira medije, ali moram mu priznati da ima najbolju PR službu i prezentaciju od svih predsjedničkih kandidata u ovom dijelu Europe. Shaviv je radio i spotove za izraelsku premijersku kampanju Benjamina Netanyahua i napravio je onaj čuveni spot “Bibi sitter”. Netanyahuu je nadimak Bibi i u tom se spotu pojavljuje kao dadilja koja će pričuvati dijete mladom paru dok se oni ne vrate iz izlaska.
Muž salutira premijeru Netanyahuu, koji je i vrhovni zapovjednik vojske, i on ga pita želi li da im dijete pričuvaju dva njegova protukandidata ili on. Oni se odlučuju za njega, a Netanyahu poručuje da je samo njegova stranka Likud jamac sigurne budućnosti izraelske obitelji.
Srpski politolog i novinar Cvijetin Milivojević rekao nam je da bi Vučićev spot bio uspješan kad on stvarno ne bi bio u svim srpskim mainstream medijima i kada stvarno ne bi iskakao ne iz frižidera i paštete, nego i iz čaše.
NEHOTICE CITIRAO TITA
– Ne zaboravite da je Srbija jedina zemlja na svijetu u kojoj se u istom danu održavaju i lokalni i predsjednički i parlamentarni izbori. Ne zaboravite niti to da ovi parlamentarni izbori za Narodnu skupštinu nisu ono što je Vučić želio, nego se održavaju zato što mu je to naredila Europska komisija, koja je uvjetno priznala rezultate parlamentarnih izbora 2020. godine, ali je naredila da se izbori ponove u roku od godine i pol do dvije godine. Tada je, 2020., većina oporbe bojkotirala parlamentarne izbore, a u Narodnu skupštinu ušlo je svih 250 poslanika koji su bili iz Vučićeve stranke i njegove koalicije, dakle bez opozicije.
Na sve tri razine izbora na izbornim listićima u Srbiji piše ime Vučića i njegove stranke, pa tek onda imena kandidata, a na listićima piše “Zajedno možemo više”.
To je bila parola i prilikom zadnjeg sleta za dan mladosti u povodu Titova rođendana godinu dana prije njegove smrti. Pa se mi tome ovdje sada smijemo. U članku 115 Ustava Srbije predsjednik države ne može biti i predsjednik neke stranke, a Vučić to jest. Mislim samo on i Lukašenko u Bjelorusiji. Kad biste živjeli u Srbiji i vidjeli sve ovo o čemu vam govorim, Vučićev spot, koji ne služi samo za predsjedničke izbore, nego i za lokalne i za parlamentarne, ne bi vam bio uspješan, nego totalno promašen. (www.slobodnadalmacija.hr, MARKO DIDIĆ, 17.3.2022)

Нема коментара:

Постави коментар