Milivojević: SNS i Vučić preživljavaju afere uz pomoć medija
Politikolog Cvijetin Milivojević izjavio je danas da bi
rejting Srpske napredne stranke (SNS) i Aleksandra Vučića bio na izuzetno
niskom nivou kada bi Javni servis Radio-televizije Srbije (RTS) i televizije s
nacionalnom frekvencijom izveštavali profesionalno i nepristrasno o gotovo
svakodnevnim aferama u kojima su akteri predstavnici vlasti.
Milivojević je agenciji Beta kazao da u nijednoj
demokratskoj i pravnoj državi vlast ne bi mogla da "preživi"
opravdane sumnje da su njeni najviši predstavnici povezani s kriminalnim
grupama, pedofilijom, dilovanjem droge i da flagrantno krše zakone i Ustav.
"Svaka ozbiljna agencija za istraživanje javnog mnenja
izbegava ankete u nemogućim uslovima, tako da su rezultati pojedinih
istraživanja koji govore da vlast ima 60 odsto podrške irelevantni. Mi imamo
situaciju apsolutne neinformisanosti većine gradjana. Gradjani se informišu
samo na osnovu poruka Aleksandra Vučića sa celodnevnih gostovanja na
televizijama", rekao je Milivojević.
Prema njegovim rečima, svako ko tvrdi drugačije od Vučića, u
javnosti se predstavlja da laže.
Ipak, kaže on, nema sumnje da su kriminalne afere s kojima
se povezuju državni funkcioneri, umanjile popularnost SNS i Vučića.
"Gradjani Srbije nemaju naviku da se informišu preko
kablovskih kanala i društvenih mreža. Oni to čine pre svega preko drugog
Dnevnika RTS-a i 24-časovnog rijaliti programa televizija Pink, Hepi i njima
sličnih. Na osnovu izveštaja s tih televizija gradjani donose odluku da li će
izaći na izbore i za koga će glasati", objasnio je politikolog.
Medjutim, naglasio je Milivojević, primetno je da televizije
s nacionalnom frekvencijom gube poverenje kod naroda.
"To potvrdjuje činjenica da je u junu prošle godine na
izbore izašlo manje od 50 odsto glasača, a da je vlast dobila manje od 25 odsto
glasova upisanih birača", rekao je on.
Milivojević kaže da u poslednjih pet-šest godina politička
istraživanja javnog mnenja u Srbiji obavljaju samo dve agencije.
"Problem je što se te agencije bave kreiranjem javnog
mnenja radeći isključivo za poznatog naručioca koji se zove Aleksandar Vučić.
Te agencije zatim u javnosti manipulišu svojim istraživanjima za koja je jasno
da su radjena u nenormalnim uslovima i tako vrše pritisak na javnost da se
opredeljuje na stranu vlasti", ocenio je politikolog.
Naglasio je da se ozbiljan istraživač javnog mnenja u ovom
trenutku ne bavi istraživanjem javnog mnenja.
Govoreći o najnovijoj aferi u kojoj su izneseni navodi o
pedofiliji u Jagodini u režiji visokih državnih funkcionera, Milivojević je
kazao da je javnost pokazala veliko interesovanje za taj slučaj.
"Medjutim, i na ovom primeru smo videli da su
televizije s nacionalnom frekvencijom branile optužene iz vlasti, a da se nisu
bavile žrtvama", kazao je on.
Imajući sve to u vidu, kaže Milivojević, opozicija pravi
veliku grešku što se bavi "šminkanjem" televizija s nacionalnom
frekvencijom.
Rekao je da se opozicija ne bavi suštinom, već traži svoje
veće prisustvo u informativnom programu i smenu REM-a.
"Za gradjane je osnovno pitanje da li su mediji
otvoreni za život ili nisu. Gradjane ne interesuje da li će neki političar
dobiti pet ili deset minuta u besmislenoj emisiji 'Reč na reč'. Gradjane
interesuje da centralni dnevnik RTS profesionalno izveštava o aferi pedofilije
u Jagodini, o tvrdnjama bivšeg inspektora UKP-a Milana Dumanovića, o niskom
životnom standardu i na tome bi trebalo da insistira i opozicija“, naglasio je
Milivojević.
Dok se to ne desi, dodao je politikolog, rejting Aleksandra
Vučića neće značajno okrnjiti nijedna afera.
"Kada Marinika Tepić otvori neku aferu, odgovor vlasti
je takav da na prorežimskim televizijama gostuju razni agitatori i spin-doktori
koji se bave Djilasovim milionima i Tepićkinim poreklom, da li je Rumunka ili
Srpkinja. Kada bi televizije s nacionalnom frekvencijom samo dva meseca svoj
posao radile profesionalno, Srbija bi postala slobodna zemlja", zaključio
je Milivojević. (Beta, www.beta.rs, 22.4.2021)
Нема коментара:
Постави коментар