Kao datum za početak
kampanje navodi se 20. maj, a "krunisanje" kampanje trebalo bi da se
desi 28. juna, proslavom Vidovdana u Kruševcu, saznaje Danas
Ukoliko vlast pokrene kampanju „pobede nad koronom“ krajem maja ili na Vidovdan 28. juna, što su datumi kojima se u javnosti licitira, ona će pre svega biti u funkciji pripreme za izbore, koji bi mogli da se održe već krajem ove godine ako se tako odluči u pregovorima vlasti i opozicije, kao dokaz „neverovatne sposobnosti režima“ i stvaranja atmosfere koja uliva nadu biračima, ocenjuju sagovornici Danasa.
O kampanji „pobede nad koronom“, koju će režim pokrenuti preko flajera i bilborda koji su već zakupljeni, kako je pisao prema nezvaničnim saznanjima portal Direktno.rs blizak opoziciji, uveliko se spekuliše po društvenim mrežama ali i u političkim krugovima.
Kao datum za početak kampanje navodi se 20. maj, kada bi trebalo da budu postavljeni bilbordi, a prema nezvaničnim saznanjima Danasa, „krunisanje“ ove kampanje trebalo bi da se desi 28. juna, na Vidovdan, proslavom u Kruševcu kojoj će prisustvovati ceo državni vrh.
Naime, kako je već zvanično potvrđeno, svi članovi Vlade Srbije i predsednik Aleksandar Vučić prisustvovaće proslavi kojom se obeležava 650 godina od osnivanja grada Kruševca, u kome su uveliko u toku radovi na rekonstrukciji centralnog gradskog trga gde će predsednik Vučić položiti venac na Spomenik kosovskim junacima.
Do ovog datuma, ujedno, trebalo bi i da se završe stranački izbori u SNS, konsoliduje članstvo i pripremi infrastruktura za nove izbore na svim nivoima, kako je za Danas ranije rečeno iz vrha vladajuće stranke.
Paralelno sa tim trebalo bi da budu završeni i pregovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima, na dva koloseka, bez i sa posredstvom Evropskog parlamenta, te dogovoreni uslovi, jer su predstavnici opozicije insistirali da sve bude završeno do kraja juna, kako bi ostalo vremena za primenu dogovorenog.
Jedan od glavnih zahteva oko koga su saglasni svi pregovarači iz opozicije, podseća Cvijetin Milivojević, analitičar i marketinški stručnjak, jeste razdvajanje izbora, što bi značilo da izbori na nekom nivou mogu da se održe i krajem ove godine, zbog čega je kampanja „pobede nad koronom“, po oceni Milivojevića, u ovom trenutku važna za vlast.
– S obzirom na tehnologiju vladavine Srpske napredne stranke, ne bih isključio mogućnost takve kampanje. Treba podsetiti da je prošle godine vanredno stanje iskorišćeno od strane SNS i Aleksandra Vučića za kampanju. Sve liči na to da će se slično desiti i sada, a hoće li to biti zvanično „pobeda“ i kampanja, to je manje bitno. Bitno je da nam slede obavezni beogradski i predsednički izbori i, rekao bih super obavezni, parlamentarni izbori, istakao je Milivojević. On dodaje da parlamentarni izbori nisu obavezni po zakonu, ali i da „sila menja zakon“ zato što ih priziva Brisel.
– Brisel je naložio Vučiću da spere svoju sramotu koju je napravio nelegalnim i nelegitimnim izborima prošle godine tako što će raspisati vanredne parlamentarne. I ovaj put oba dela opozicije koji učestvuju u pregovorima će insistirati na razdvajanju različitih nivoa izbora, što bi značilo da neki od tih izbora moraju da budu održani do kraja godine. U tom slučaju uopšte nije rano za razmišljanje o „pobedi“ nad koronom i takvoj kampanji, zaključuje Milivojević.
Marketinški stručnjak Igor Avžner kaže za Danas da je za sada nezahvalno govoriti o bilbordima koje još nismo videli, ali da se može očekivati neki vid proslave pobede nad koronom, što je bio slučaj i uoči prethodnih izbora.
– Mislim da je neozbiljno „spekulisati“ na ovu temu. Bilbordi će se pojaviti ili neće. Kada se pojave, biće tema. Sa profesionalnog aspekta mogu da kažem da su bilbordi kao medij za oglašavanje daleko manje efikasni od elektronskih medija, osim ukoliko želite da pokažete „moć“. Poruka može biti: „Svaki dan smo na svim televizijama sa nacionalnom frekvencijom, u svim tabloidima, pa evo možemo i na bilbordima!“ – koji će sigurno biti plaćeni iz budžeta. Proslavu pobede nad koronom smo već imali pre prethodnih izbora, a u skladu sa „Nije mala, nije mala, triput ratovala“, možemo očekivati i još po neku. A kako će preminuli i njihove porodice slaviti pobedu „između dva kruga“, ostaje da vidimo, kaže Avžner.
Primerenost ovakve kampanje u situaciji kada građani Srbije još uvek umiru od posledica virusa, dovodi u pitanje i politikolog i urednik portala Talas Miloš Nikolić. On kaže za Danas da je veoma verovatno da će biti ovakve kampanje, „osim ukoliko ne dođe do nekog potpuno neplaniranog događaja“, a da je ona, iz ugla političkog marketinga, u vezi i sa kampanjom vakcinacije.
– Postoji dominantno uverenje da se proces vakcinacije odvija uspešno, pa bi se ovakvim proglašavanjem pobede taj proces krunisao, a uspeh celokupnog zdravstvenog sistema bi se uzdizao kao dokaz neverovatne sposobnosti režima. Stvorena je dinamika da se stalno poentira, da se svakodnevno održava ta atmosfera pobede jer to ljudima uliva nadu i gradi poverenje da se ide u dobrom pravcu, naglašava Nikolić.
On misli i da će Srpska napredna stranka težiti da što više nametne motive višeg životnog standarda, izgradnje i opšteg ekonomskog prosperiteta kao vodeće motive kampanje pre nego motive u vezi sa korona krizom.
– Građani će želeti što pre da zaborave ovaj haos i vlast to razume, kaže Nikolić. (Danas, www.danas.rs, Aleksandra Popović, 8.5.2021)
Ukoliko vlast pokrene kampanju „pobede nad koronom“ krajem maja ili na Vidovdan 28. juna, što su datumi kojima se u javnosti licitira, ona će pre svega biti u funkciji pripreme za izbore, koji bi mogli da se održe već krajem ove godine ako se tako odluči u pregovorima vlasti i opozicije, kao dokaz „neverovatne sposobnosti režima“ i stvaranja atmosfere koja uliva nadu biračima, ocenjuju sagovornici Danasa.
O kampanji „pobede nad koronom“, koju će režim pokrenuti preko flajera i bilborda koji su već zakupljeni, kako je pisao prema nezvaničnim saznanjima portal Direktno.rs blizak opoziciji, uveliko se spekuliše po društvenim mrežama ali i u političkim krugovima.
Kao datum za početak kampanje navodi se 20. maj, kada bi trebalo da budu postavljeni bilbordi, a prema nezvaničnim saznanjima Danasa, „krunisanje“ ove kampanje trebalo bi da se desi 28. juna, na Vidovdan, proslavom u Kruševcu kojoj će prisustvovati ceo državni vrh.
Naime, kako je već zvanično potvrđeno, svi članovi Vlade Srbije i predsednik Aleksandar Vučić prisustvovaće proslavi kojom se obeležava 650 godina od osnivanja grada Kruševca, u kome su uveliko u toku radovi na rekonstrukciji centralnog gradskog trga gde će predsednik Vučić položiti venac na Spomenik kosovskim junacima.
Do ovog datuma, ujedno, trebalo bi i da se završe stranački izbori u SNS, konsoliduje članstvo i pripremi infrastruktura za nove izbore na svim nivoima, kako je za Danas ranije rečeno iz vrha vladajuće stranke.
Paralelno sa tim trebalo bi da budu završeni i pregovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima, na dva koloseka, bez i sa posredstvom Evropskog parlamenta, te dogovoreni uslovi, jer su predstavnici opozicije insistirali da sve bude završeno do kraja juna, kako bi ostalo vremena za primenu dogovorenog.
Jedan od glavnih zahteva oko koga su saglasni svi pregovarači iz opozicije, podseća Cvijetin Milivojević, analitičar i marketinški stručnjak, jeste razdvajanje izbora, što bi značilo da izbori na nekom nivou mogu da se održe i krajem ove godine, zbog čega je kampanja „pobede nad koronom“, po oceni Milivojevića, u ovom trenutku važna za vlast.
– S obzirom na tehnologiju vladavine Srpske napredne stranke, ne bih isključio mogućnost takve kampanje. Treba podsetiti da je prošle godine vanredno stanje iskorišćeno od strane SNS i Aleksandra Vučića za kampanju. Sve liči na to da će se slično desiti i sada, a hoće li to biti zvanično „pobeda“ i kampanja, to je manje bitno. Bitno je da nam slede obavezni beogradski i predsednički izbori i, rekao bih super obavezni, parlamentarni izbori, istakao je Milivojević. On dodaje da parlamentarni izbori nisu obavezni po zakonu, ali i da „sila menja zakon“ zato što ih priziva Brisel.
– Brisel je naložio Vučiću da spere svoju sramotu koju je napravio nelegalnim i nelegitimnim izborima prošle godine tako što će raspisati vanredne parlamentarne. I ovaj put oba dela opozicije koji učestvuju u pregovorima će insistirati na razdvajanju različitih nivoa izbora, što bi značilo da neki od tih izbora moraju da budu održani do kraja godine. U tom slučaju uopšte nije rano za razmišljanje o „pobedi“ nad koronom i takvoj kampanji, zaključuje Milivojević.
Marketinški stručnjak Igor Avžner kaže za Danas da je za sada nezahvalno govoriti o bilbordima koje još nismo videli, ali da se može očekivati neki vid proslave pobede nad koronom, što je bio slučaj i uoči prethodnih izbora.
– Mislim da je neozbiljno „spekulisati“ na ovu temu. Bilbordi će se pojaviti ili neće. Kada se pojave, biće tema. Sa profesionalnog aspekta mogu da kažem da su bilbordi kao medij za oglašavanje daleko manje efikasni od elektronskih medija, osim ukoliko želite da pokažete „moć“. Poruka može biti: „Svaki dan smo na svim televizijama sa nacionalnom frekvencijom, u svim tabloidima, pa evo možemo i na bilbordima!“ – koji će sigurno biti plaćeni iz budžeta. Proslavu pobede nad koronom smo već imali pre prethodnih izbora, a u skladu sa „Nije mala, nije mala, triput ratovala“, možemo očekivati i još po neku. A kako će preminuli i njihove porodice slaviti pobedu „između dva kruga“, ostaje da vidimo, kaže Avžner.
Primerenost ovakve kampanje u situaciji kada građani Srbije još uvek umiru od posledica virusa, dovodi u pitanje i politikolog i urednik portala Talas Miloš Nikolić. On kaže za Danas da je veoma verovatno da će biti ovakve kampanje, „osim ukoliko ne dođe do nekog potpuno neplaniranog događaja“, a da je ona, iz ugla političkog marketinga, u vezi i sa kampanjom vakcinacije.
– Postoji dominantno uverenje da se proces vakcinacije odvija uspešno, pa bi se ovakvim proglašavanjem pobede taj proces krunisao, a uspeh celokupnog zdravstvenog sistema bi se uzdizao kao dokaz neverovatne sposobnosti režima. Stvorena je dinamika da se stalno poentira, da se svakodnevno održava ta atmosfera pobede jer to ljudima uliva nadu i gradi poverenje da se ide u dobrom pravcu, naglašava Nikolić.
On misli i da će Srpska napredna stranka težiti da što više nametne motive višeg životnog standarda, izgradnje i opšteg ekonomskog prosperiteta kao vodeće motive kampanje pre nego motive u vezi sa korona krizom.
– Građani će želeti što pre da zaborave ovaj haos i vlast to razume, kaže Nikolić. (Danas, www.danas.rs, Aleksandra Popović, 8.5.2021)
Нема коментара:
Постави коментар