Srpska napredna
stranka prva je predala izbornu listu "Aleksandar Vučić - za našu
decu", a RIK je listu potvrdio. Gosti Novog dana, politički analitičar
Cvijetin Milivojević i profesor na Fakultetu političkih nauka Đorđe Pavićević,
slažu se u oceni da slogan predstavlja zloupotrebu dece u političke svrhe, a da
se između njega i drugih elemenata s početka kampanje može naći podudarnost s
kampanjama i propagandom Nacional-socijalističke radničke partije Nemačke uoči
Drugog svetskog rata.
Cvijetin
Milivojević istakao je u Novom danu da sa svojim "skromnim
poznavnajem" izbornog zakonodavstva tvrdi da naziv liste "Aleksandar
Vučić - za našu decu" predstavlja zloupotrebu dece u političke svrhe i
dodaje da je "spektakularno" da niko iz opozicije to nije primetio.
On pita odakle
nekome pravo da se predstavlja kao najbolji roditelj naše dece, i dodaje da
slogan sugeriše da se galsanjem protiv vladajuće većine glasa protiv svoje
dece.
Milivojević
primećuje da opozicija nije uočila još jednu stvar, a to je da slogan vladajuće
partije predstavlja prevod slogana s kojim su nemački nacisti izašli na izbore
1934. i 1936. godine.
"Iskreno
verujem da Vučić ne zna, nije informisan, ali verujem da deo njegovog izbornog
štaba zna koji su bili udarni slogani Adolfa Hitlera pre nego što je postao to
što je postao. Vladajuća stranka vodi strahovitu kampanju da je opozicija
fašistička, Boška Obradovića nazivaju fašista Obradović, a RIK se pravi da nije
odavle, što bi rekao Nele Karajlić", ukazao je Milivojević.
Profesor na
Fakultetu političkih nauka Đorđe Pavićević kaže da je zloupotreba dece u
kampanji postala zabrinjavajuća.
On ukazuje i na
neke druge detalje kampanje - da su izbori po drugi put (prvi je bio 2016.
godine) raspisani na Vučićev rođendan, a ovaj put je sve praćeno bakljadama i
drugim ceremonijama.
Upitan da li je
neko smestio predsedniku Vučiću predizborni slogan, Pavićević kaže da je moguće
da se ponovo dese slučajevi sa peračima prozora, da neko vidi uspešne parole, a
da ne zna iz kog miljea potiču.
"Mogli bi
puno paralela da nađemo sa tim vremenima i tim parolama. Kada su Gebelsa pitali
šta prvo treba da se istakne u medijima, on je govorio da je to snaga pokreta.
Otud gužva za potpise, masa ljudi koja hrli da nešto radi. Ne kažem da je režim
fašistički, nego te matrice postoje", objašnjava Pavićević.
U kontekstu
kampanje i izbora on vidi i pojavu takozvanih narodnih patrola koje presreću
migrante u Beogradu. Podseća da su se slične pojave dešavale i u nekim drugim
državama, ali je sledila brza reakcija, pa su tako slične patrole sklonjene sa
slovenačke granice.
Pavićević kaže da
su narodne patrole deo izborne koalcije jer, kako kaže, SNS pokriva širok
izborni spektar, među kojem je i "taj udarnički deo".
"Zato nisu
na udaru ovih dana", napominje Pavićević.
Govoreći o snazi
pokreta, Milivojević podseća na film Trijumf volje sniman za vreme šestog
kongresa Nacional-socijalističke partije Nemačke u kojem je upravo prikazana
dinamika pokreta, a u kojem je pored 770 hiljada statista na ulice izvedeno i
350 hiljada građana Ninberga. (TV N1, www.rs.n1info.com, Novo jutro, voditelj
Miloš Milovanović, 10.3.2020)
https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjvnKmInpfoAhVS5KYKHYPEBCQQtwIwAHoECAYQAQ&url=http%3A%2F%2Frs.n1info.com%2FVideo%2FInfo%2Fa576532%2FCvijetin-Milivojevic-i-Djordje-Pavicevic-o-predizbornoj-kampanji-i-izborima.html&usg=AOvVaw25q4OYjwXsdPWgs07tAJNj
Нема коментара:
Постави коментар