четвртак, 12. децембар 2019.

Na delu je Vučićev krizni marketing





Koji su politički motivi i efekti podnošenja krivične prijave protiv braće Vučić u slučaju afere "Jovanjica"?
Krivična prijava koju je protiv predsednika države Aleksandra Vučića i njegovog brata Andreja podneo potpredsednik SNS Miloš Vučević zbog slučaja „Jovanjica“ je krizni politički PR (marketing) namenjen onima koji bi mogli da se pokolebaju i ne glasaju za naprednjake kojima su naklonjeni.
Ipak, na taj način se ne može poentirati već bi efektnije bilo da je zatraženo da se utvrdi ko je kriv za to što je vlasnik „Jovanjice“ dobio dozvolu za proizvodnju organskog povrća a uzgajao je indijsku konoplju, kažu sagovornici Danasa Bojan Klačar, izvršni direktor Cesida, i politički analitičar Cvijetin Milivojević.
Predsednik države naveo je da očekuje da bude pozvan i saslušan i da se provere svi navodi oko toga da li je umešan on ili neki član njegove porodice, kao i da „da se vidi šta je to što su iz opozicije ponudili oko dokaza, iako nisu ponudili ništa od dokaza, i da se o tome obavesti javnost“.
Posle ocena da je podnošenje prijave pritisak na pravosudne organe i dokaz da ih vlast ponižava, postavlja se pitanje zašto to predsednik države radi i koji politički efekat takvi postupci imaju.
Milivojević za Danas navodi da je otkrivanje droge u Jovanjici isuviše nebitna tema da se time bavi predsednik države i predsednik najveće stranke.
– On time zapravo pokazuje da ga ta afera jako tišti odnosno indirektno pokazuje da neko iz te stranke ima neku vrstu odgovornosti. Da to nije tako, onda se on time ne bi ni bavio – navodi Milivojević. Kako dodaje, ne može se poentirati tako što se kao kontraspin objavljuje fotografija glavnog političkog rivala (Dragana Đilasa) koji se slikao sa rođenim bratom svoje bivše devojke.
– Opet ga je neko pogrešno savetovao. To je kontraproduktivno za nekoga ko s pravom svakog dana traži da se ne diraju članovi njegove porodice – ukazuje Milivojević.
Prema njegovim rečima, tako ovu situaciju vide oni koji nisu 700.000 naprednjaka.
– Svako ko uključi mozak, a ne mora da podržava ni vlast ni opoziciju i ne očekuje sinekuru od SNS će razmišljati na ovaj način. Bilo bi mnogo efektnije i korisnije da je pozvao da se proveri ko je kriv za to da neko dobije dozvolu da gajenje organskog povrća a gaji indijsku konoplju – kaže Milivojević.
Bojan Klačar smatra da je podnošenje prijave reakcija na pisanje pojedinih medija i tvrdnje pojedinih opozicionara te da ovo nije marketing nego krizni politički PR jer se reaguje na nešto što naprednjaci nisu želeli niti planirali da se dogodi.
– Ovo je na neki način i razvodnjavanje cele priče, odnosno prebacivanje fokusa na stvari koje nisu relevantne kako bi se prikrile važnije stvari. A uz sve to se teret prebacuje na Vučića, koji od samog početka nije direktan akter. Ovo je i komuniciranje sa biračima SNS, a možda i više sa onima koji su neodlučni i razmišljaju da glasaju za SNS kako se ne bi pokolebali i postavili neko pitanje. Morala je da usledi reakcija jer se ne sme dozvoliti osipanje birača. Zato Vučić sebe postavlja u centar zbivanja zalažući svoj autoritet koji je kod birača daleko veći u odnosu na ostale čelnike partije – zaključuje Klačar. (Danas, www.danas.rs, 12.12.2019, L. Valtner)

Нема коментара:

Постави коментар