Srpska napredna stranka od početka kampanje izbacila je
najmanje četiri sporna predizborna spota, u kojima se pojavljuju deca ili
zloupotrebljavaju javni resursi. Malo je verovatno da funkcioneri SNS-a, koji
imaju decenijski staž na srpskoj političkoj sceni, ne znaju pravila izborne
kampanje, pa se postavlja pitanje zašto prave spotove koji bi mogli da se nađu
pod lupom nadležnih organa i kojima preti zabrana.
Posle ukidanja vanrednog stanja u Srbiji je nastavljena
predizborna kampanja, a naprednjaci su izbacili spot u kojem se Vučić
pojavljuje sa šestogodišnjom devojčicom i obećava joj da će joj vratiti tatu iz
Nemačke. Taj spot REM je zabranio zbog zloupotrebe dece u političke svrhe, a
jedva da je prošlo četiri dana SNS je objavio još jedan izborni video u kom se
pojavljuje dvoje dece.
Nedugo potom naprednjaci su izbacili novi spot, u kome je
prikazana direktorka KBC “Zvezdara” prof. dr Teodora Beljić Živković, koja u
medicinskoj uniformi te ustanove izgovara promotivnu poruku. Agencija za borbu
protiv korupcije ocenila je da su u ovom slučaju korišćeni javni resursi, zbog
čega je toj stranci izrekla meru upozorenja.
Postoje ozbiljne indicije da su javni resursi zlopotrebljeni
u još jednom spotu, u kom se kao radnik Kolubare pojavljuje Miroslav Spasojević
i to u uniformi sa znakom EPS-a, a ispod čijeg imena piše Rudarski basen
Kolubara Srbija. Sudeći po onom što se vidi u objavljenim kadrovima, taj video
je snimljen u preduzeću Kolubara.
Malo je verovatno da Srpska napredna stranka i njen lider
Aleksandar Vučić nisu znali šta rade kada su snimali ove spotove, a još manje
da to nije znala agencija koja ih je kreirala.
Politički analitičar Boban Stojanović navodi za Nova.rs da
su naprednjaci svesno pravili takve spotove i to da bi reagovali REM i Agencija
za borbu protiv korupcije.
“Oni to rade namerno
da bi ih Regulatorno telo za elektronske medije i Agencija kaznili, izricali
mere, da bi se sutra u nekim izveštajima SNS pojavljivaval kao neko ko je
kažnjen, i kako bi ispalo da REM i Agencija rade svoj posao. Pritom, SNS nema
nikakvu potrebu da u kampanji objavljuje spotove”, zaključuje Stojanović.
Stručnjak za
politički marketing Cvijetin Milivojević navodi da je mnogo toga sporno u
kampanji SNS-a, počev od naziva liste u kojoj se ne pominje ime stranke, niti
je jasno o kojoj je koaliciji reč.
On kaže da je prvi
izborni video, u kom se pojavljuje predsednik države sa šestogodišnjom
devojčicom, svesno napravljen da bi bio zabranjen.
“On je napravljen bi
ga REM zabranio, da se eto pokaže kako oni rade ‘ni po babu, ni po stričevima’.
Vučić je rekao da oni imaju deklaraciju, u kojoj inače mora da bude ime
naručioca, finansijera i kreatora spota, kao i pismenu saglasnot roditelja.
Međutim, ako pogledamo preporuke Unicefa, jasno je da je reč o klasičnoj
zloupotrebi dece u političke svrhe”, navodi Milivojević.
On kaže da i sada
gledamo niz spotova naprednjaka, u kojima je evidentna zloupotreba javnih
resursa, počev od onog snimljenog u Kliničkom centru Zvezdara do onog iz
Kolubare. Milivojević ističe da oni nemaju identifikaciju političke stranke.
“Ovde nije reč o
predsedničkim izborima, već o parlamentarnim, pokrajinskim i lokalnim. Sa
stanovišta konzumenata vi nigde ne vidite SNS, vidite KBC Zvezdaru, Kolubaru i
Vučića. Formalno pravno, SNS je nevina. Međutim, zbog nedostatka identifikacije
i u nazivu liste i na TV spotovima, nijedna nadležna institucija ne reaguje”,
navodi on. (Portal www.nova.rs, 12. jun.
2020, Nataša Latković)
Нема коментара:
Постави коментар