недеља, 14. јун 2020.

SNS i Vučić namerno prave sporne izborne spotove


Srpska napredna stranka od početka kampanje izbacila je najmanje četiri sporna predizborna spota, u kojima se pojavljuju deca ili zloupotrebljavaju javni resursi. Malo je verovatno da funkcioneri SNS-a, koji imaju decenijski staž na srpskoj političkoj sceni, ne znaju pravila izborne kampanje, pa se postavlja pitanje zašto prave spotove koji bi mogli da se nađu pod lupom nadležnih organa i kojima preti zabrana.
Posle ukidanja vanrednog stanja u Srbiji je nastavljena predizborna kampanja, a naprednjaci su izbacili spot u kojem se Vučić pojavljuje sa šestogodišnjom devojčicom i obećava joj da će joj vratiti tatu iz Nemačke. Taj spot REM je zabranio zbog zloupotrebe dece u političke svrhe, a jedva da je prošlo četiri dana SNS je objavio još jedan izborni video u kom se pojavljuje dvoje dece.
Nedugo potom naprednjaci su izbacili novi spot, u kome je prikazana direktorka KBC “Zvezdara” prof. dr Teodora Beljić Živković, koja u medicinskoj uniformi te ustanove izgovara promotivnu poruku. Agencija za borbu protiv korupcije ocenila je da su u ovom slučaju korišćeni javni resursi, zbog čega je toj stranci izrekla meru upozorenja.
Postoje ozbiljne indicije da su javni resursi zlopotrebljeni u još jednom spotu, u kom se kao radnik Kolubare pojavljuje Miroslav Spasojević i to u uniformi sa znakom EPS-a, a ispod čijeg imena piše Rudarski basen Kolubara Srbija. Sudeći po onom što se vidi u objavljenim kadrovima, taj video je snimljen u preduzeću Kolubara.
Malo je verovatno da Srpska napredna stranka i njen lider Aleksandar Vučić nisu znali šta rade kada su snimali ove spotove, a još manje da to nije znala agencija koja ih je kreirala.
Politički analitičar Boban Stojanović navodi za Nova.rs da su naprednjaci svesno pravili takve spotove i to da bi reagovali REM i Agencija za borbu protiv korupcije.
 “Oni to rade namerno da bi ih Regulatorno telo za elektronske medije i Agencija kaznili, izricali mere, da bi se sutra u nekim izveštajima SNS pojavljivaval kao neko ko je kažnjen, i kako bi ispalo da REM i Agencija rade svoj posao. Pritom, SNS nema nikakvu potrebu da u kampanji objavljuje spotove”, zaključuje Stojanović.
Stručnjak za politički marketing Cvijetin Milivojević navodi da je mnogo toga sporno u kampanji SNS-a, počev od naziva liste u kojoj se ne pominje ime stranke, niti je jasno o kojoj je koaliciji reč.
On kaže da je prvi izborni video, u kom se pojavljuje predsednik države sa šestogodišnjom devojčicom, svesno napravljen da bi bio zabranjen.
“On je napravljen bi ga REM zabranio, da se eto pokaže kako oni rade ‘ni po babu, ni po stričevima’. Vučić je rekao da oni imaju deklaraciju, u kojoj inače mora da bude ime naručioca, finansijera i kreatora spota, kao i pismenu saglasnot roditelja. Međutim, ako pogledamo preporuke Unicefa, jasno je da je reč o klasičnoj zloupotrebi dece u političke svrhe”, navodi Milivojević.
On kaže da i sada gledamo niz spotova naprednjaka, u kojima je evidentna zloupotreba javnih resursa, počev od onog snimljenog u Kliničkom centru Zvezdara do onog iz Kolubare. Milivojević ističe da oni nemaju identifikaciju političke stranke.
“Ovde nije reč o predsedničkim izborima, već o parlamentarnim, pokrajinskim i lokalnim. Sa stanovišta konzumenata vi nigde ne vidite SNS, vidite KBC Zvezdaru, Kolubaru i Vučića. Formalno pravno, SNS je nevina. Međutim, zbog nedostatka identifikacije i u nazivu liste i na TV spotovima, nijedna nadležna institucija ne reaguje”, navodi on. (Portal www.nova.rs, 12. jun. 2020, Nataša Latković)

Нема коментара:

Постави коментар