Kada su u pitanju uslovi pod kojima opozicija izlazi na izbore koje je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio za 17. decembar 2023. godine, Cvijetin Milivojević, politikolog i konsultant za odnose s javnošću, smatra da su oni sada "možda čak i gori".
"Kampanja će biti izuzetno kratka, 45 do 60 dana,
nemoguće je popraviti te uslove", kaže Milivojević za Marker i dodaje da
su u prethodnim izborima vođeni razgovori između vlasti i opozicije pod
patronatom evroparlamentaraca, a da sada za to nema vremena.
Na pitanje da li je pomeranje termina kada bi izbori mogli
da se održe nekakva kalkulacija predsednika, Milivojević smatra da jeste.
"Predsednik se vodi rejtingom stranke čiji je član,
gleda kada je najbolje za tu stranku“, smatra Milivojevć.
On dodaje da u prethodnim lokalnim izborima nigde nije bilo
autentičnih predstavnika liste tj, kako kaže, imena ljudi koji će sutra biti
gradonačelnici tih opština.
"Oni su izabrani tako što je voljom Beograda tj.
centrale SNS-a, faktički su delegirani kao gradonačelnici ili predstavnici
opština u tim svojim sredinama", kaže Milivojević za Marker.
Kako kaže, tako je sada stigla i direktiva da se ti
predstavnici povuku jer je to, smatra, u interesu stranke.
"SNS inače stoji loše u Beogradu, ali time što će se u
istom danu održati izbori u mnogim lokalnim sredinama i time što će se održati
i parlamentarni izbori, ceo pogon SNS-a je u mobilnom stanju, time će se i
popraviti rezultat u Beogradu", objašnjava Milivojević.
Na pitanje u kojoj meri su dešavanja na severu Kosova
doprinela odluci da se najavljuju izbori,Milivojević smatra da nisu.
"Imate onu kinesku poslovicu 'kriza je šansa', danas se
pokazalo da Vučić upravlja tom kriznom situacijom i to veoma dobro
upravlja", smatra Milivojević.
On objašnjava da će predsednik, kako kaže, najverovatnije
pojačati nacionalnu retoriku.
Kada je u pitanju propaganda, na pitanje da li građani pamte
samo jednu informaciju, Milivojević kaže da se smatra uglavnom da je to do tri
informacije.
"Propaganda je samo jedna od manipulativnih vrsta komunikacije,
veština komunikacije, mi danas uglavnom prisustvujemo spinovanju. To je jedna
međufaza između propagande i onoga što treba da bude klasičan PR",
objašnjava Milivojević.
Na pitanje kako da znamo šta je to što vlast pokušava da
sakrije plasiranjem neke informacije, odnosno sa čega pokušava da skrene pažnju
Milivojević navodi upravo primer da par dana nakon događaja na Kosovu mi
pričamo o izborima.
"Ne morate vi biti mnogo medijski pismeni da to znate",
objašnjava Milivojević u Markeru.
On kaže da smo mogli da zaključimo da će izbori biti krajem
godine navodeći primere povećanja penzija i drugih finansijskih davanja čiji je
cilj, kako smatra, bolji rezultat na izborima.
Na pitanje da li postoji granica kada propagandni trikovi
gube efekat Milivojević kaže da postoje "verovatno kada građani udare
glavom kroz zid".
"Da bi građani progledali i shvatili da je ovde užasna
propaganda ili makar spin na delu oni moraju i da lupe glavom o zid, očigledno
da većina građana nije lupila glavom o zid. To pokazuju rezultati izbora 2022.
godine", objašnjava Milivojević. (www.insajder.net,
TV Insajder, emisija “Marker”, voditelj Branko Veselinović, 29.9.2023)
Нема коментара:
Постави коментар