уторак, 8. март 2022.

Predizborna kampanja na društvenim mrežama u jeku: Kakva je strategija vlasti, a kakva opozicije

 Iako je zvanično počela nedavno, predizborna kampanja je na Tviteru, Instagramu i drugim društvenim mrežama traje i mnogo pre toga. Utisak je da su poslednjih godina i političari i stranke shvatili koliko su ovi kanali komunikacije korišćeni među potencijalnim biračima, te se političke poruke sada ne viđaju samo u medijima, na šta su birači navikli.
Političke poruke na društvenim mrežama oslikavaju grčevitu borba političara za svaki glas. Ipak, poruke koje se odašilju putem interneta ne stižu nužno do svih glasača. Najčešće se preko društvenih mreža, stranke obraćaju mladima pretpostavljajući da oni najviše koriste iste, kao i da su često zapostavljena ciljna grupa u kampanji.
Radomir Lazović iz pokreta Ne davimo Beograd rekao je da taj pokret ima nekoliko ciljnih grupa kojima se obraćaju putem društvenih mreža.
"Mi se trudimo da prosto one ljude koji su zainteresovani za razvoj grada, koji imaju decu, ili razmišljaju da imaju decu, ili njihovi prijatelji imaju decu, da njih okupimo. Onda i da okupimo one ljude koji su živeli u ovom gradu pa videli kako se on raspada i naravno mlade koji su je li, budućnost", kazao je Lazović  za Euronews Srbija.
Vladajuća srpska Napredna stranka takođe vodi kampanju putem različitih društvenih mreža. Jedan od onih koji redovno koristi Tviter je i Vladimir Đukanović za koga su društvene mreže značajno političko sredstvo borbe za glasove onih od 18 do 40 godina, ali i nužno zlo.
"Što se tiče komunikacije i rasprave više ne možete da imate na društvenim mrežama normalan dijalog isključivo se sve svodi na to da se vređaju ljudi, posebno na Tviteru, tu sam totalno razočaran kakav svet živi da vi možete nekome da vređate decu, da veđate porodicu, da vređate poreklo, da mu želite smrt, imate sve to na tim društvenim mrežama, posebno na Tviteru, ali šta ćete, moramo da se naviknemo na novi vid komunikacije", kazao je Đukanović za Euronews Srbija.
A na taj vid komunikacije se ubrzano navikava dosadašnji zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić. On je u poslednje vreme najaktivniji na društvenoj mreži Tik tok, dok se sa Tviterom tek upoznaje. Takođe, on je otvorio i Youtube kanal "SicveTV" kako bi prenosio svoje aktivnosti.
Tako dok se u mejnstirm medijima predizborna kampanja tek zahuktava, na društvenim mrežama je u punom jeku, ali stručnjaci nisu stava da će to uticati na rezultat izbora.
Izbor mreže zavisi od ciljne grupe
Politički analitičar Cvijetin Milivojević rekao je da je Goran Vesić uvideo da se preko društvenih mreža može doći do glasača koji će ove godine prvi put imati pravo glasa.
"Jedini zapravo ne samo političar vladajuće koalicije, nego jedini političar koji se preko Tik Toka obraća najmlađoj generaciji dakle tinejdžerima ili možda nekim tinejdžerima koji će ove godine postati i glasači, dakle razmišljao je o tome", kazao je Milivojević.
Marketinški stručnjak Borislav Miljanović rekao je za Euronews Srbija da se kod stranaka vidi povećana aktivnost na društvenim mrežama i da su rešile da unaprede taj vid komunikacije sa biračima.
Ipak, on naglašava da kampanja na društvenim mrežama traje sve vreme, bez posebnih najava o tome.
Kada je reč o načinu obraćanja, Miljanović navodi da se to razlikuje od mreže do mreže.
"Na Tviteru je izborna kampanja najžustrija, dok je na Instagramu i Fejsbuku mnogo više komentara, a manje iznošenja svojih ličnh stavova", kaže Miljanović i dodaje da još uvek ostaje dosta prostora da se aktivnost stranaka na društvenim mrežama unapredi. (www.euronews.rs, Euronews Srbija, Dušan Hadži Nikolić, 26.2.2022)
https://www.euronews.rs/izbori-2022/vesti/38677/predizborna-kamapanja-na-drustvenim-mrezama-u-jeku-kakva-je-strategija-vlasti-a-kakva-opozicije/vest

Нема коментара:

Постави коментар