Izborni
slogani i predizborna komunikacije
U svojim kampanjama, političari piju pivo, igraju košarku, uče decu da hodaju... sve u cilju dobijanja glasova, podrške i odobravanja javnosti
Bilo da je na vlasti ili u opoziciji, cilj svakog političara je da se posle izbora nađe u Skupštini. Predizborna kampanja je počela i svi takmičari će "trčati" što bolje mogu – do dana kada će saznati odluku o svojoj sudbini za naredne četiri godine ili bar do sledećih vanrednih izbora.
"Zajedno možemo sve", "Za sigurnu budućnost", "Za našu decu", "Verujem da je moguće"... Slogani su partija koji mnogo obećavaju. Izgleda, međutim, da je sve teže obećati nešto što neko drugi već nije obećao.
"Kroz neke kampanje u Srbiji, Makedoniji, Bosni i Hercegovini... provlače se te reči 'zna se', 'razumemo se', 'poznajemo se' - sa tim zvučnim 'z'. U njima sam tačno prepoznavao kampanju koja je bila, ja mislim, u martu 1990. godine u Hrvatskoj", kaže za UNU analitičar Cvijetin Milivojević.
Političari u svojim kampanjama piju pivo, igraju košarku, uče decu da hodaju. Sve u cilju dobijanja glasova, podrške i odobravanja javnosti.
"Najbolji primer vam je Goran Vesić, on je očigledno angažovao neku marketinsku agenciju. Videli ste da je imao lemura na glavi u zoološkom vrtu, pa onda ide i skuplja đubre – kao ja sam jedan od vas", nabraja profesor Filozofskog fakulteta u penziji i nekadašnji političar Žarko Korać.
U kampanji se vodi računa o svemu, i onome što se priča i onome o čemu se ćuti.
"Kada govorimo o neverbalnoj komunikaciji, mi smo imali bivšeg bivšeg predsednika Srbije, Borisa Tadića, koji je bio toliko utreniran. On je prosto postao maneken neverbalne komunikacije i više nije ličio na sebe", podseća Milivojević.
Svetla budućnost obećava se roditeljima koji se nadaju da će njihova deca živeti bolje nego što su živeli oni.
"Deca se praktično zloupotrebljavaju i u pozitivnom i u negativnom smislu. Ako hoćete da ocrnite nekoga, onda izvučete iz konteksta ponašanje njegove dece. I obrnuto, ako hoćete da pokažete da je neko zabrinut za decu, najviše će biti zabrinut onaj ko ima puno dece", ističe analitičar.
Većina ljudi koje svakodnevno srećete već je odabrala za koga će glasati na predstojećim izborima. Stranke će se, zato, u toku kampanje, boriti da pridobiju one koji se još uvek nisu odlučili.
Sve je već viđeno, i čak ni najoriginalniji marketinški stručnjaci ne mogu mnogo da promene pristup. Jer ono što glasači žele – jeste bolji život i sigurnija budućnost. Lako za obećati, ali nešto teže za ispuniti! (www.una.world, TV Una, Alisa Oćuz, 18.2.2022)
U svojim kampanjama, političari piju pivo, igraju košarku, uče decu da hodaju... sve u cilju dobijanja glasova, podrške i odobravanja javnosti
Bilo da je na vlasti ili u opoziciji, cilj svakog političara je da se posle izbora nađe u Skupštini. Predizborna kampanja je počela i svi takmičari će "trčati" što bolje mogu – do dana kada će saznati odluku o svojoj sudbini za naredne četiri godine ili bar do sledećih vanrednih izbora.
"Zajedno možemo sve", "Za sigurnu budućnost", "Za našu decu", "Verujem da je moguće"... Slogani su partija koji mnogo obećavaju. Izgleda, međutim, da je sve teže obećati nešto što neko drugi već nije obećao.
"Kroz neke kampanje u Srbiji, Makedoniji, Bosni i Hercegovini... provlače se te reči 'zna se', 'razumemo se', 'poznajemo se' - sa tim zvučnim 'z'. U njima sam tačno prepoznavao kampanju koja je bila, ja mislim, u martu 1990. godine u Hrvatskoj", kaže za UNU analitičar Cvijetin Milivojević.
Političari u svojim kampanjama piju pivo, igraju košarku, uče decu da hodaju. Sve u cilju dobijanja glasova, podrške i odobravanja javnosti.
"Najbolji primer vam je Goran Vesić, on je očigledno angažovao neku marketinsku agenciju. Videli ste da je imao lemura na glavi u zoološkom vrtu, pa onda ide i skuplja đubre – kao ja sam jedan od vas", nabraja profesor Filozofskog fakulteta u penziji i nekadašnji političar Žarko Korać.
U kampanji se vodi računa o svemu, i onome što se priča i onome o čemu se ćuti.
"Kada govorimo o neverbalnoj komunikaciji, mi smo imali bivšeg bivšeg predsednika Srbije, Borisa Tadića, koji je bio toliko utreniran. On je prosto postao maneken neverbalne komunikacije i više nije ličio na sebe", podseća Milivojević.
Svetla budućnost obećava se roditeljima koji se nadaju da će njihova deca živeti bolje nego što su živeli oni.
"Deca se praktično zloupotrebljavaju i u pozitivnom i u negativnom smislu. Ako hoćete da ocrnite nekoga, onda izvučete iz konteksta ponašanje njegove dece. I obrnuto, ako hoćete da pokažete da je neko zabrinut za decu, najviše će biti zabrinut onaj ko ima puno dece", ističe analitičar.
Većina ljudi koje svakodnevno srećete već je odabrala za koga će glasati na predstojećim izborima. Stranke će se, zato, u toku kampanje, boriti da pridobiju one koji se još uvek nisu odlučili.
Sve je već viđeno, i čak ni najoriginalniji marketinški stručnjaci ne mogu mnogo da promene pristup. Jer ono što glasači žele – jeste bolji život i sigurnija budućnost. Lako za obećati, ali nešto teže za ispuniti! (www.una.world, TV Una, Alisa Oćuz, 18.2.2022)
Нема коментара:
Постави коментар