Nakon dokaza potpredsednice Stranke slobode i pravde Marinike
Tepić koja je priložila papire o 38 miliona evra koji su iz kompanije Telekom
Srbija prosleđeni vlasniku "Kurira" i kompanije "Adria
Media" Igoru Žeželju, Telekom je izdao saopštenje u kom se između ostalog
navodi kako tu kompaniju "urušava interesni lobi na čelu sa tajkunima
Draganom Đilasom i Draganom Šolakom, a da je cilj takvih napada sprečavanje
uspona Telekoma. Može se primetiti da je terminologija koja je u ovom slučaju
upotrebljena u zvaničnoj komunikaciji sa javnošću gotovo istovetna onoj koju koriste
režimski političari i tabloidi koje kontroliše vlast, što je za kompaniju poput
državnog javnog preduzeća Telekom, sa velikim učešćem građana kao akcionara,
nedopustivo.
Odavno je poznato da članovi Srpske napredne stranke, kao i
sam državni vrh koriste mnogobrojne neosnovane optužbe kao sredstvo borbe sa
političkim protivnicima i neistomišljenicima. Svakodnevno slušamo kako su
lideri opozicije lopovi, tajkuni, strani plaćenici, izdajnici, nasilnici,
srbomrsci...
Takav rečnik na naslovnim stranama upotrebljavaju i
tabloidi, čija uređivačka politika dolazi iz kuhinje Aleksandra Vučića, a zbog
takvog načina komunikacije redovno gube sudske sporove.
Osim režimskih
medija, sve veći broj kompanija pod direktnom kontrolom vladajuće stranke
koristi ovakvu terminologiju, što smo mogli videti i u slučaju Telekoma, a
takva komunikacija sa javnošću ove kompanije, nije promakla ni analitičaru
Cvijetinu Milivojeviću.
- Ne vidim ništa neobično
u tome da Telekom kao državno javno preduzeće sa velikim učešćem građana kao
akcionara bude blizak vlasti, ali nije normalno da Telekom bude instrument
jedne političke stranke, u ovom slučaju Srpske napredne stranke i to je problem
ove kompanije. Nažalost, Telekom postaje vrsta partijskog preduzeća i to je ono
što nije dobro, a ovakva terminologija i jezik propagande koji koristi SNS kao
komunikaciju sa političkim protivnicima, samo je još jedan od dokaza za tako
nešto. Reč je o izrazima koji su pozajmljeni iz partijske terminologije
propagandnog štaba SNS i vi po tome tačno vidite da li nekim preduzećem
upravlja taj propagandni štab SNS-a. U slučaju Telekoma, očigledno je odgovor
na ovo pitanje potvrdan - istakao je Milivojević za Direktno.rs.
Prema rečima našeg
sagovornika, termini "tajkunski lobi", "medijski tajkuni",
"tajkunski mediji", jesu jezičke besmislice koje ne znače ništa.
- Gledajući vlasničku
strukturu medija u Srbiji, za sve njih se može reći da su tajkunski, naročito
ovi režimski kojih je mnogo više i iza svakog tog medija stoji po neki tajkun.
Šta je Željko Mitrović nego najveći medijski tajkun u ovoj zemlji? Šta su
vlasnici televizija Prva, B92, Kopernikus nego medijski tajkuni? Ako se to ima
u vidu, možemo reći da Srpska napredna stranka koja ovakvu terminologiju
pozajmljuje državnim preduzećima, samoj sebi uskače u stomak - dodao je
Milivojević.
Takođe, on smatra
besmislenim da se ne dozvoljava kritika i otkrivanje transparentnog poslovanja
kompanije, u kojoj građani Srbije imaju udela kao akcionari.
- Nedopustivo mi je
kao građaninu i kao jednom od akcionara Telekoma da se kompanija u zvaničnoj
komunikacijii sa javnošću obraća rečnikom Srpske napredne stranke. Nedopustivo
je, takođe, da se svaka kritika na račun Telekoma smatra kao rušenje države. Ne
dozvoljavam da mi neko amputira mogućnost da iskažem kritiku na račun
netransparentnog poslovanja Telekoma i da mi kaže da time rušim Telekom i
državu Srbiju - zaključio je Milivojević.
Ovim povodom kontaktirali smo i kompaniju Telekom kako bi
nam objasnili ovakav način komunikacije, ali do trenutka objavljivanja teksta,
odgovore nismo dobili. (www.direktno.rs, M.
Živković, 25.8.2020)
Нема коментара:
Постави коментар