Sagovornici Danasa komentarišu slogan "Za našu decu", sa kojim
će vladajuća stranka krenuti u kampanju za parlamentarne izbore
Srpska napredna stranka na zvaničnom Tviter profilu objavila je kratak
spot koji se završava sloganom „Aleksandar Vučić – Za našu decu“, što je
potvrdilo vest da je vladajuća stranka donela odluku da sa pomenutim sloganom
izađe na izbore.
Za političkog
analitičara Cvijetina Milivojevića, slogan „Aleksandar Vučić – Za našu decu“ je
– nepristojan. On poručuje da takav slogan implicira da „naša deca“ ne mogu da
opstanu bez Vučića.
– Ovaj slogan
zapravo šalje poruku svim odgovornim roditeljima u Srbiji poput pretnje, da se
slučajno ne usude da ne glasaju za listu Aleksandra Vučića, jer ako, ne daj
bože, to ne učine, oni rade protiv interesa sopstvene dece. Ima li išta jednom
roditelju svetije od njegovog deteta? Mislim da nema. Otkud nekome pravo da
šalje poruku da je on, u metaforičkom smislu, bolji otac našoj deci od svih
drugih koji su roditelji? To se više ne može nazvati političkom nekulturom. To je
toliko nepristojna poruka da iziskuje reakciju organizacija koje se bave
pravima i zaštitom deteta – naglašava Milivojević.
On ukazuje da
izborna komisija ne bi smela da prihvati tako neprimeren naziv izborne liste.
Milivojević zbog toga očekuje da će reagovati ne samo nevladine organizacije
već i nadležna tela za zaštitu prava dece, bez obzira što ta tela po pravilu
vode članovi SNS-a.
– Zaista ne znam
šta ima dalje posle ovoga? Ja sam slogan razumeo ovako: onaj ko ne glasa za
Aleksandra Vučića, ne misli o budućnosti sopstvene dece, a jedini koji misli na
svu decu Srbije je Aleksandar Vučić. Hoću da verujem da se neko sa lošom
namerom grdno i ozbiljno našalio na Vučićev račun. Neću da verujem da je on to
smislio. Želim da verujem da je to uradio neko ko je „trojanski konj“ u
njegovoj stranci – ističe Milivojević.
Prvi utisak izvršnog direktora CeSID-a Bojana Klačara je da je SNS pred
ove izbore u kampanju krenula veoma rano, što prema njegovoj oceni znači da će
„naprednjaci“, kada izbori budu zvanično raspisani, već imati definisanu
ključnu poruku koju će poslati biračima. Klačar kaže da SNS svoj slogan vezuje
za decu, mladost i budućnost, što se na neki način poklapa sa planovima koje je
izneo predsednik stranke Aleksandar Vučić, da će na predstojećim izborima izaći
sa mnogo novih i mladih lica.
– Svojim sloganom oni žele da prate promene koje planiraju unutar
stranke, a koje su vezane za podmlađivanje. Još jednu stvar koju vidim kada je
pomenuti slogan u pitanju, jeste da oni njime otvaraju možda i najveći problem
sa kojim se Srbija suočava, a to je proces migracija. Reč je o zaustavljanju
iseljavanja mladih i generalno stvaranju boljeg okruženja za njih, kako bi se
negativni migratorni trendovi zaustavili – smatra Klačar.
Prema njegovom viđenju, u načelu gledano, slogan je u zanatskom smislu
dobar, jer se obraća mladima i okrenut je ka budućnosti.
– Obraća se većini populacije koja ima razumevanja i saosećanja sa
problemima dece i mladih. Moto je i aktivistički, jer poručuje „za našu decu“ –
dakle, radimo i borimo se za nešto, a to „nešto“ su naša deca – objašnjava
Klačar.
Vladimir Pejić, direktor agencije za istraživanje javnog mnjenja „Faktor
plus“, ocenjuje da je „Za našu decu“ emotivna poruka koja definitivno utiče na
svakog čoveka i ima višestruko značenje, poput „za našu decu“ u Srbiji, van
Srbije, kao i u smislu školovanja ili zdravstvene zaštite.
– Zanatski, slogan je prilično solidan i efektan, jer pokriva širok
spektar ciljnih grupa. Moje mišljenje je da slogan nije nešto što može u
velikoj meri nekog da vine ili da ga upropasti, osim ako se ne radi o nekom
teškom kiksu. Slogani su bitni, ali im ne bih pridavao neki veći značaj i
posebnu pažnju. Svi su uglavnom pozitivni a, u ovom slučaju, i relativno
emotivni. Mnogo je bitnija suština, politika koja se nudi i neki rad. Makar bi
tako trebalo da bude – zaključuje Pejić. (Danas, www.danas.rs, Miloš D. Miljković,
20.2. 2020)
Нема коментара:
Постави коментар